Digital Blog
Πως να σχεδιάσετε το Μάρκετινγκ για το νέο σας Eshop

Πως να σχεδιάσετε το Μάρκετινγκ για το νέο σας Eshop

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

Έχετε εμπορικό κατάστημα και αναζητάτε ένα τρόπο να διευρύνετε το πελατολόγιο και να αυξήσετε τα έσοδα;

Μια σίγουρη επιλογή είναι να διαμορφώσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να πουλάτε τα προϊόντα σας σε κάθε μέρος της Ελλάδας ακόμη και στο εξωτερικό.

Για να πετύχει κάθε E-Shop χρειάζεται την υποστήριξη από ένα Σχέδιο Μάρκετινγκ για να προσελκύσει την απαραίτητη μεγάλη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα.

Χρονικά το σχέδιο μάρκετινγκ μπορεί να διαμορφωθεί παράλληλα με το στήσιμο του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Ποια είναι τα Βασικά Σημεία, η Προετοιμασία ενός Σχεδίου Μάρκετινγκ;

Το πιο σημαντικό σημείο είναι να καθορίσετε με σαφήνεια με ποιες λέξεις θα γίνει η προώθηση του προϊόντος και της εταιρία σας.

Για να σας βοηθήσω, κάντε μερικές ερωτήσεις και δώστε τις απαντήσεις. Για ποιο λόγο θέλετε να επιλέγει ο καταναλωτής το προϊόν σας;

Τι προσφέρει το προϊόν σας στον καταναλωτή; Ποια είναι η υπόσχεση που δίνετε στο κοινό; Ποιες είναι οι αξίες που εκπροσωπείτε;

Οφείλετε να καθορίσετε σε ποιο κοινό θέλετε να στοχεύσετε; Ηλικιακές κατηγορίες, φύλλο, επαγγελματική κατάσταση και οικονομική κατάσταση.

Προσδιορίστε το προφίλ των πελατών που ήδη έχετε στο φυσικό κατάστημα, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους.

Πρέπει να γνωρίζετε τον καταναλωτή σας, ώστε να δημιουργήσετε ένα συναισθηματικό δέσιμο μαζί του, ‘να μιλήσετε στη γλώσσα του’.

Πρέπει να γνωρίζετε τους λόγους με βάση τους οποίους ο καταναλωτής σας αποφασίζει να αγοράσει το δικό σας προϊόν.

Το επόμενο βήμα είναι να καθορίσετε τα πλεονεκτήματα, τι ξεχωρίζει το δικό σας προϊόν / μάρκα από τα υπόλοιπα της αγοράς.

Πρέπει να κάνετε έρευνα για να αναλύσετε τον ανταγωνισμό, πως κάνουν προώθηση τα ανταγωνιστικά σας καταστήματα, ποιες λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούν;

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, θα δημιουργήσετε το περιεχόμενο, τη θεματολογία των μηνυμάτων που θα επικοινωνήσετε στη διαφημιστική καμπάνια.

Προσοχή, οι λέξεις που επιλέξετε δεν πρέπει μόνο να είναι σωστές για να σας βρίσκουν στις μηχανές αναζήτησης.

Το κείμενο που σας περιγράφει πρέπει να έχει ποιότητα, να ενδιαφέρει το κοινό σας και να του τραβάει την προσοχή.

Τονίστε στοιχεία για εσάς, την μάρκα, το προϊόν, το κατάστημα. Δημιουργήστε πολλές ιδέες, ιστορίες και άρθρα για να επιλέξετε τα καλύτερα.

ΚΑΝΑΛΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Το επόμενο βήμα, αφού ετοιμάσατε το περιεχόμενο, είναι να ξεκινήσετε να το προωθείτε με σκοπό να το δουν όσο γίνετε περισσότεροι άνθρωποι.

Να πετύχετε τη λεγόμενη ‘κίνηση’, θεάσεις (views), αλληλεπιδράσεις (πχ likes στα social posts), να προσελκύσετε τηλεφωνήματα, παραγγελίες, πωλήσεις.

Τα Κανάλια Επικοινωνίας χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες, την οργανική προώθηση και τις διαφημιστικές καμπάνιες.

Η Οργανική Προώθηση απαιτεί να ξοδέψετε χρόνο.

Ανεβάστε άρθρα και προσφορές στα κοινωνικά σας δίκτυα.

Κάνετε σταθερή επικοινωνία με το κοινό σας, μέσω email ενημερώνοντας για νέα, προσφορές, εκπτώσεις, κτλ.

Επιδιώξτε την αλληλεπίδραση με το κοινό στο διαδίκτυο, ζητώντας του να κάνει ένα σχόλιο, μια απάντηση σε ένα κουΐζ και δώστε κάτι δωρεάν σε αντάλλαγμα.

Μην ξεχνάτε να βάζετε ένα έντυπο αλληλεπίδρασης με τον πελάτη.

σε κάθε συσκευασία προϊόντος που πηγαίνει στην courier

Επιβραβεύστε επισκέπτες της ιστοσελίδας, για εγγραφή στο newsletter, για μεγάλες παραγγελίες, για επαναλαμβανόμενες αγορές.

Διαχειριστείτε τις κριτικές και τα σχόλια, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά, απαντήστε σε κάθε πελάτη.

Χτίστε θετική εικόνα, με τη συμμετοχή σας σε τοπικές εκδηλώσεις και με την υποστήριξη υπεύθυνων πολιτικών για το περιβάλλον.

Οι Διαφημιστικές Καμπάνιες απαιτούν προϋπολογισμό και συνεχή αξιολόγηση.

Η υλοποίηση μιας διαφημιστικής καμπάνιας μπορεί να έχει διάρκεια 6 μηνών και επαναλαμβάνετε με συνέπεια, χωρίς διακοπές.

Οι 6 μήνες είναι το ελάχιστο διάστημα που χρειάζεται μια καμπάνια για να αποδώσει και να έχετε σωστή αξιολόγηση.

Το ποσό που πρέπει να επενδύει η κάθε επιχείρηση στη διαφήμιση μπορεί να αναλογεί σε τουλάχιστον το 10% των πωλήσεων που θέλει να επιτύχει.

Είναι προσωπική απόφαση το ύψος του προϋπολογισμού μια διαφημιστικής καμπάνιας, χρειάζεται επιμονή για να έρθουν τα αναμενόμενα οφέλη.

Ο βασικός λόγος ανάγκης μιας διαφημιστικής καμπάνιας είναι να σας γνωρίσει το ευρύ κοινό, να δουν τα προϊόντα σας πολλές χιλιάδες άτομα και πολύ γρήγορα!

Με αυτό τον τρόπο θα ανεβάσετε όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και το κύρος, τη φήμη της μάρκας (brand name).

Είναι γεγονός ότι μια νέα μάρκα, ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, δεν μπορεί να μην κάνει διαφήμιση, σκεφτείτε μόνο τι διαφήμιση κάνουν ήδη οι ανταγωνιστές σας.

Σε ποια σημεία γίνεται μια Διαφημιστική Καμπάνια;

Στα κοινωνικά δίκτυα, κυρίως facebook και Instagram με δημοσίευση περιεχομένου που έχει στόχο την αλληλεπίδραση με το κοινό.

Στη Google για να σας βρίσκουν στις μηχανές αναζήτησης.

Στο Youtube με βίντεο, διότι η διαφήμιση σε αυτή την πλατφόρμα έχει μεγάλη ανταπόκριση και προσφέρει πολλές θεάσεις.

Μέσα από συστήματα CRM δηλαδή Customer Relation Management, γιατί στέλνουν αυτοματοποιημένα email marketing, και σας γλιτώνουν από εργατοώρες.

Δημιουργήστε διαφημίσεις που είναι ελκυστικές, έχουν προσεγμένο κείμενο, επαγγελματικές φωτογραφίες και βίντεο.

Αξιοποιείστε τα νέα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορούν να βελτιώσουν ακόμη και μέτριες φωτογραφίες.

Μη ξεχνάτε ότι η διαφήμιση είναι μια διαδικασία συνεχής αξιολόγησης και βελτίωσης.

Στο ξεκίνημα δείχνει λίγο ασαφές το τι πληρώνεις και τι κερδίζεις, αλλά σύντομα θα έχετε εικόνα για το τι δουλεύει σωστά.

Με την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων μια διαφήμισης θα έχετε πολλά οφέλη. Θα ξέρετε σε ποια κανάλια επικοινωνίας πρέπει να δώσετε προσοχή.

Θα μάθετε σε τι αντιδράει το κοινό και σε τι όχι, θα μάθετε πολλά για το κοινό σας, ώστε να του δίνετε μόνο αυτό που του αρέσει.

Ευχόμαστε να έχετε καλή επιτυχία στο ξεκίνημα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Η Noonoo Digital Services είναι ένα γραφείο που υλοποιεί όλες τις παραπάνω εργασίες και θα είναι χαρά να συνεργαστούμε.

Tags :