Digital Blog
H αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

H αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα

Ορισμός ηλεκτρονικού εμπορίου:

Αναφέρεται στην πώληση φυσικών αγαθών μέσω ψηφιακού καναλιού σε ιδιώτη τελικό καταναλωτή. Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου περιλαμβάνει επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο διαδίκτυο, καθώς και εκείνες που έχουν φυσική παρουσία αλλά και πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες διαδικτυακά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, από το λιανικό εμπόριο και τα καταναλωτικά αγαθά μέχρι τα ταξίδια και τη φιλοξενία, και αποτελεί ένα ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα της παγκόσμιας οικονομίας. Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν πελάτες σε όλο τον κόσμο, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να προσφέρουν νέα και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες.

H αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα:

Τον Ιανουάριο του 2022, σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που διενεργήθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος, η συνολική αξία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, λιανικής πώλησης σε προϊόντα και υπηρεσίες, για το 2021 υπολογίστηκε σε 14 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα έσοδα αναμένεται να παρουσιάσουν ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,9%.

Περίπου το 80% του συνολικού πληθυσμού των 11 εκατομμυρίων της Ελλάδας, χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.

Ποιες είναι οι κύριες κατηγορίες προϊόντων στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου;

Η μόδα είναι η μεγαλύτερη αγορά και αντιπροσωπεύει το 32,8% των εσόδων του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, η δεύτερη κατηγορία είναι τα Τρόφιμα & Προσωπική Φροντίδα με 23,7%, η τρίτη κατηγορία είναι τα Ηλεκτρονικά με 21,0%, η τέταρτη κατηγορία είναι τα Παιχνίδια, Χόμπι & Εργαλεία με 12,7% και Πέμπτη κατηγορία είναι τα  Έπιπλα & Συσκευές με το υπόλοιπο 10,0%.

Τάσεις της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα:

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Ελληνικού Συνδέσμου Επιχειρήσεων (ΣΕΒ), μια εταιρεία με διαδικτυακή παρουσία μπορεί να πραγματοποιήσει έως και 20% περισσότερες πωλήσεις από μία χωρίς.

Μετά από online αναζήτηση μέσω μηχανών αναζήτησης και υπηρεσιών σύγκρισης τιμών, οι Έλληνες online αγοραστές πραγματοποιούν πάνω από το 65% των συνολικών φυσικών αγορών τους. Αυτό υποστηρίζει τις σημαντικές επενδύσεις των εταιρειών στο ψηφιακό μάρκετινγκ για να προσελκύσουν πελάτες στις φυσικές τους τοποθεσίες.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα;

Κωτσόβολος, Πλαίσιο Computers, Skroutz S.A., Public.gr, E-shop.gr.

Πηγές:

https://ecommercedb.com/markets/gr/all

https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/greece

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/greece-ecommerce-market

Tags :